Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Tiszta! Ciki?

2009. november 16., hétfő
A myjesus nevű blogon olvastam ezt a bejegyzést, és nagyon tetszett. Annyira, hogy gondoltam, én is írok róla, pedig én is csak laikus vagyok a témában... Viszont irtó fontos.

"Miért legyen abból divat, hogy a tizenhárom éves kislányok többet szexelnek már, mint anyáink negyvenévesen? Miért csak azon dolgozunk, hogy abortusz után összetákoljuk a fiatalok lelkét? Miért ne lehetne a tisztaságból is tömegmozgalom?"

Nekem van ilyen tiszta-gyűrűm. Hordom. Látják. Kérdezik. Hülyének néznek. Kiröhögnek. Vagy tiszelnek miatta. Vagy meg kérdezik, hol kaphatnának ilyet...
Pár hete a gimiben egy vadidegen lány kérdezte meg, miért vagyok hívő. A Következő héten újból elkapott a folyosón. "te...izéé.. Kérdezhetek valamit? Te akkor most... őőő... például nem fekszel le senkivel házasság előtt, vagy azért ennyire nem veszed komolyan... Hogyvanez?"

A helyzet az, hogy akár hülyének nézel, akár nem, komolyan veszem. Az osztálytársam rögtön hozzátette: "nézd, még gyűrűje is van! " És elmagyarázta helyettem a gyűrű lényegét: azért hordom, mert mikor megkaptam, megfogadtam Istennek - de legfőképp magamnak - hogy házasság előtt nem fekszem le senkivel. (beleértve persze a vőlegényemet is.) "A világ több országában milliók (fiúk és lányok is) viselnek ilyen tisztaság-gyűrűt, eljegyezve magukat annak az embernek, akit talán még nem is ismernek, de akit, hiszik, Isten nekik teremtett... Elkerülve ezzel lelki sebeket, a korai terhességet, a nemi betegségeket, a kihasználtságot, és megtapasztalva ezzel a várakozást, kitartást és a csodát. " A tisztaság extrém-módon nehéz. Megszólnak, vagy kinevethetnek érte. De elképzelhetetlenül nagy áldás követi majd: lelki béke, tisztaság, feddhetetlenség, hűség.

"És mi van, ha... őő.. nem tartod be?" Igazából látszólag semmi. Ezt a gyűrűt azért hordom, mert így döntöttem. Mert távol akarom tartani magam egy pár ballépésről. Meg akarom védeni magam. Viszont ezt előre kell eldönteni. Mikor már felmerül benned a "húha, szeretkezni akar velem.. mitcsináljak?" kérdés, már többnyire késő, nem feltétlen a józan eszedből fogsz dönteni..

Anya mesélte, hogy az egyik barátnője az egyetemen szűz volt huszonévesen. Miután megtudták róla, mindenki ezzel szekálta. Elkezdte rosszul érezni magát emiatt, úgy érezte, hogy ő kevesebb, ő kimarad. A barátnői ezért aztán "segítettek rajta" Végül is a lány lefeküdt a legjobb barátnője barátjával. (!) Két hét műlva aztán megismert egy srácot... Az a fiú a mai napig a férje, s a lány élete egyik legrosszabb döntéseként gondol vissza a fölösleges egyéjszakásra... "Két hetet! Csak két hetet tudtam volna várni!! " Sírta utána anyának... Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én szeretnék mindent megtenni azért, hogy ne járjak így...

Ennyik lettek volna az én gondolataim. Ha érdekel a téma bővebben, nézd meg EZT AZ OLDALT , ahol kielégítőbb válaszokat kaphatsz a kérdéseidre.

Köszönöm, hogy elolvastál, ha gondolod, írd meg a véleményed komment formájában
Ha esetleg szeretnél te is egy Tiszta-gyűrűt, hívj fel, írj levelet, kommentet, vagyakármit..(:

9 megjegyzés to Tiszta! Ciki?:

viteez írta...

Szia!

Ha nem gond, feltettem egy ajánlót a szombasthelyi ifi blogjára a bejegyzésedről :)

Ádi írta...

hmmm.... Pontosan, nem az a lényeg mit gondolnak az emberek, hanme mit gondol Isten. That's my opinion. :D :P

Áron írta...

Nekem nem volt anno tisztaság-gyűrűm és már nem is lesz :)

Viszont, én amíg csak azt mondtam korábban hogy így gondolkozok, néhányan hülyének néztek ugyan, de sokan meg azt gondolták, hogy persze... így hogy nincs barátnője még ezt mondja, azt se tudja mi fán terem, de most már jegygyűrűvel az ujjamon közel egy év udvarlással a hátam mögött egyre jobban sokkolja az osztálytársaimat... ami nagyon jó, mert így elindulhatnak jó beszélgetések, meg látják hogy komolyan veszem a hitemet. Emellett néhányan próbálkoznak azzal is hogy lebeszéljenek a nősülésről, mert ilyen fiatalon (21) nem hozhatok ilyen komoly döntést, főleg hogy ezek a legszebb éveim...

Pedig én is pontosan jól tudom hogy ezek a legszebb éveim, és fogom feleségül venni a kedvesemet :)

Visszatérve a tisztaság-gyűrűhöz, nagyon jó mert rikítva világít rajta keresztül a világgal ellentétes gondolkozásunk!

Névtelen írta...

Az ismerőseim többsége csak néz nagyokat, mikor megtudják - szépen lassan mindenki-, hogy férjhez megyek jövőre, és már jegyesoktatásra is járunk. Van olyan tanárom, aki határozottan alacsonyabb osztályzatot ad a megérdemeltnél. Nem szereti a keresztényeket, akik felvállalják a hitüket. :-) Ezen már csak nevetni tudok...

Reina Nicolasa írta...

Szia!

Mint katolikus, én is természetesnek érzem a házasságig való szüzességet, de én ezt a gyűrűt feleslegesnek tartom. Affajta fitogtatásnak.

Ezt írtad: "Ezt a gyűrűt azért hordom, mert így döntöttem. Mert távol akarom tartani magam egy pár ballépésről. Meg akarom védeni magam."

De ennyi erővel lehetne mind a 10 ujjamra gyűrű hogy betartom mind a 10 parancsolatot... én így érzem. Hogy cáfolnád meg? Szerinted miért nem az? :)

Ui.: remélem nem veszed kötekedésnek, csak érdekes, hogy bár ugyanaz az elhatározásunk, mégis Te jónak tartod így "kifejezni" én meg nem... és ez furcsa.

Marron írta...

Először is: Áron, Kislélek, Reina Nicolasa, örülök a meggyőződéseteknek! (:

Reina:
fitogtatás! Naagyon találó szó! Mefogtad a lényeget!
A gyűrű azért jó, mert -idézem áront innen- "rikítva világít rajta keresztül a világgal ellentétes gondolkozásunk".
Ez nem azt jelenti, hogy bárkit lenézek azért, mert házasság előtt szexel, és a gyűrűnek nem tulajdontok SEMMILYEN jelentőséget, varázserőt, vagymittudomén.. csak ezzel (is) szeretném felhívni arra a figyelmet, hogy lehet ezt másképp is csinálni, lehet máshogy is élni.. egyfajta kampány.

eközött és a szóban forgó tízparancsolatos gyűrűk között az a különbség, hogy ezt a 'fogadalmat' be lehet tartani, ha egyszer elhatározzuk, míg a 10parancsolatot nem - akárhogy igyekszünk.. ( "Mert kegyelemből van üdvösségetek, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez" Ef. 2:8 )De te ezt már jobban tudjátok! (:

/egyébként pár hete elhagytam a gyűrűm - valószínűeg a kesztyűm húzta le.. Sajnálom... de nem változott semmi. De az osztálytársaim segítettek keresni, mert "ez neki nagyon fontos". Talán megértették..

Reina Nicolasa írta...

Értem. Köszönöm a válaszod:) Értem én a logikát.:)

barna írta...

a gyűrű is tűzálló:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=58282312

Marron írta...

dejóó, Régóta keresem ezt a filmet, sokat hallottam róla! (: Barna, köszönöm!